W trosce o klienta – ISO 9001
Zależy Ci na stałym rozwoju i podnoszeniu usług w firmie? Dbasz o poziom zadowolenia klienta, jakość jego usługi i komunikacji z nim? To właśnie dla takich firm i organizacji – każdej skali, branży i formy prawnej powstała międzynarodowa norma zarządzania jakością ISO 9001.
Lepsza obsługa klienta, zrozumienie jego oczekiwań przekładają się na większą efektywność pracy w firmie i szereg korzyści.
Co zyskuje firma dzięki wdrożeniu i certyfikacji ISO 9001?
- Wyższą jakość usług
- Większą wydajność firmy i efektywniejsze wykorzystanie własnych zasobów
- Wzrost zadowolenia klientów
- Poprawa relacji z klientami i dostawcami
- Mniej reklamacji
- Obniżenie kosztów działania
- Sprawny obieg informacji i dokumentów i porządek w dokumentacji
- Większa konkurencyjność
Dzięki współpracy z nami działalność firmy czy organizacji zostanie poddana dogłębnej analizie pod kątem wymogów ISO 9001.
ISO 9001 to:
- zachęcanie kierownictwa do wspólnego opracowywania planu zarządzania jakością,
- ustalenie strategii zarządzania pracownikami, komunikacji w firmie,
- ustalenie zasobów pozwalających na spełnienie wymogów normy: personel, kwalifikacje, odpowiednie wyposażenie, organizacja pracy,
- ustalenie ról i procesów w przedsiębiorstwie/organizacji,
- analiza ryzyka,
- stały nadzór nad dokumentacją gromadzonej w siedzibie przedsiębiorstwa,
- stałe analizowanie m.in. poziomu zadowolenia klientów.
Wdrożenie normy ISO 9001 przebiega praktycznie bezproblemowo, polega bowiem na opisaniu zasad, które pozwalają spełnić jej wymogi. Firma zyskuje poukładanie i przejrzystość procesów, komunikacji i dokumentacji, dlatego ISO9001 ma tak uniwersalny charakter.
To potrzeby klienta są priorytetem i im podporządkowane są wszelkie działania w ramach ISO 9001. A są nimi:
- stworzenie odpowiednich procesów, od których zależy skuteczność funkcjonowania organizacji,
- ocena dostawców usług lub materiałów, z których wykonywane są poszczególne wyroby,
- odpowiednie cechy przywódcze kierownictwa, wspierające ciągły rozwój firmy,
- motywowanie współpracowników do działania,
- nieustanne dążenie do perfekcji, doskonalenie – procesów, wyrobów, usług,
- rzeczowe podejmowanie wszelkich decyzji,
- zarządzanie w sposób systemowy.